Retourneren

Niet helemaal tevreden over je bestelde product(en)? Dat vinden wij erg jammer en kunnen we bijna niet geloven!

Maar je mag de bestelling volledig of gedeeltelijk tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen tijd om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief betaalde verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar Secret Jewelry zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Secret Jewelry geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht, dien je contact met ons op te nemen via klantenservice@secretjewelry.nl. Vergeet hierbij niet de producten te benoemen die je wilt retourneren, je bestelnummer en je klantgegevens. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Retourvoorwaarden

Alleen onbeschadigde producten, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking en voldoende voorzien van frankering komen in aanmerking om retour genomen te worden. Bij sets kunnen geen afzonderlijke producten retour worden gestuurd. Om hygiënische redenen kunnen oorbellen die gepast zijn niet retour gestuurd worden. Retouren die hier niet aan voldoen, die zijn beschadigd, vervuild of gewijzigd, kunnen worden geweigerd.

De retourvoorwaarden op een rijtje:

  • Retour sturen kan alleen binnen de genoemde 14 dagen na aanmelding van retour;
  • Retourkosten zijn voor eigen rekening en ook de eventuele risico’s van het verzenden is de verantwoording van de klant;
  • Als de gehele bestelling retour gestuurd wordt, krijg je het gehele aankoopbedrag inclusief betaalde verzendkosten vergoed (dit geldt niet voor de retourkosten)

Sommige sieraden kunnen niet retour worden gestuurd:

  • Gepaste of gedragen oorbellen
  • Bepaalde gepersonaliseerde sieraden (dit staat bij het product vermeld).

Voldoet je retour niet aan bovenstaande voorwaarden, kunnen we je retour weigeren.

Terugbetaling

Wij betalen na aanmelding en bij ontvangst van de goederen het factuurbedrag binnen 14 dagen aan je terug. Zowel de kosten als het risico van verzenden (bijvoorbeeld als een zending kwijt raakt bij PostNL) zijn bij een retournering voor eigen rekening. Wil je dus zeker zijn dat het pakketje bij ons aankomt, verstuur dan je retour per brievenbuspakje of pakket.

 

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je uit te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

De materialen waarmee wij werken worden met veel zorg en aandacht geselecteerd. Toch zijn deze niet te vergelijken met edelmetalen zoals goud of zilver. De gebruikte metalen kunnen daarom in contact met water verkleuren.
Ook hangt de snelheid van de verkleuring af van de PH-waarde van je huid. PH betekent de zuurgraad van je huid. Het is zo dat sommige mensen een bepaalde zuurgraad hebben waar sieraden slechter tegen kunnen.

Om aanspraak te maken op garantie dien je contact met ons op te nemen via klantenservice@secretjewelry.nl. Vergeet hierbij niet het product te benoemen, je bestelnummer, klantnummer, een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving en deze te voorzien van enkele foto’s. Wij zullen vervolgens contact met je opnemen en samen met jou naar een gepaste oplossing zoeken.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@secretjewelry.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.